Celebrada amb èxit la primera trobada virtual del projecte europeu liderat per UManresa C4S per analitzar els reptes de futur en l'educació científica inclusiva

Una trentena de persones han participat els dies 29 i 30 d’octubre en la primera trobada online del projecte Communities for Sciences - Towards promoting an inclusive approach in science education (C4S), que s’emmarca en el programa Horitzó 2020. La sessió s’ha realitzat sota la coordinació d’UManresa i ha comptat amb la participació de les 11 institucions que integren el consorci vinculat al C4S, amb presència a nou ciutats de vuit països europeus (Milà, Brussel·les, Manresa, Vic, Viena, Budapest, Sofia, Lund i Berlin). 

La vicerectora del Campus Manresa de la UVic-UCC, Sílvia Mas, ha estat l’encarregada de donar la benvinguda als participants, i s’ha mostrat entusiasmada amb el repte d’UManresa d’impulsar un projecte compartit, engrescador i participatiu i que situa la UVic-UCC. Per part de la institució universitària manresana també hi ha intervingut la directora del grau en Educació Infantil de la Facultat de Ciències Socials, Montserrat Pedreira, i els IP del projecte, Lluïsa Sort i Gabriel Lemkow. 

El consorci vinculat al C4S, que suposa el primer projecte europeu participat pels dos campus de la UVic-UCC, està liderat per la Fundació Universitària del Bages, i hi participen la IB-Hochschule Berlin (Alemanya), Galileo Progetti (Hongria), Universita’Degli Studi Di Milano-Biccocca (Itàlia), Bildungsdirection Fuer Wien (Àustria), Comune di Sesto Sant Giovanni (Itàlia), Erasmushogeschool Brussel (Bèlgica), Wirtschaftsuniversitat Wien (Àustria), Lunds Universitet (Suècia) i New Bulgarian University (Bulgària).  

Aquest projecte té com a objectiu fer més inclusiva l’educació científica i  forma part del programa Horitzó 2020. Amb una dotació econòmica de 1,1 M€, les 11 institucions implicades treballaran estretament amb infants i el seu entorn social, especialment de col·lectius vulnerables com membres de la comunitat gitana, entorns d’immigració i persones amb algun tipus de discapacitat, per coparticipar en activitats de ciència i per impulsar producció acadèmica sobre educació científica inclusiva en diferents formats i suports. 

 

 

Celebrada amb èxit la primera trobada virtual del projecte europeu liderat per UManresa C4S per analitzar els reptes de futur en l'educació científica inclusiva