Una trentena de persones han participat els dies 29 i 30 d’octubre en la primera trobada online del projecte Communities for Sciences - Towards promoting an inclusive approach in science education (C4S), que s’emmarca en el programa Horitzó 2020. La sessió s’ha realitzat sota la coordinació d’UManresa i ha comptat amb la participació de les 11 institucions que integren el consorci vinculat al C4S, amb presència a nou ciutats de vuit països europeus (Milà, Brussel·les, Manresa, Vic, Viena, Budapest, Sofia, Lund i Berlin).
La vicerectora del Campus Manresa de la UVic-UCC, Sílvia Mas, ha estat l’encarregada de donar la benvinguda als participants, i s’ha mostrat entusiasmada amb el repte d’UManresa d’impulsar un projecte compartit, engrescador i participatiu i que situa la UVic-UCC. Per part de la institució universitària manresana també hi ha intervingut la directora del grau en Educació Infantil de la Facultat de Ciències Socials, Montserrat Pedreira, i els IP del projecte, Lluïsa Sort i Gabriel Lemkow.
El consorci vinculat al C4S, que suposa el primer projecte europeu participat pels dos campus de la UVic-UCC, està liderat per la Fundació Universitària del Bages, i hi participen la IB-Hochschule Berlin (Alemanya), Galileo Progetti (Hongria), Universita’Degli Studi Di Milano-Biccocca (Itàlia), Bildungsdirection Fuer Wien (Àustria), Comune di Sesto Sant Giovanni (Itàlia), Erasmushogeschool Brussel (Bèlgica), Wirtschaftsuniversitat Wien (Àustria), Lunds Universitet (Suècia) i New Bulgarian University (Bulgària).
Aquest projecte té com a objectiu fer més inclusiva l’educació científica i forma part del programa Horitzó 2020. Amb una dotació econòmica de 1,1 M€, les 11 institucions implicades treballaran estretament amb infants i el seu entorn social, especialment de col·lectius vulnerables com membres de la comunitat gitana, entorns d’immigració i persones amb algun tipus de discapacitat, per coparticipar en activitats de ciència i per impulsar producció acadèmica sobre educació científica inclusiva en diferents formats i suports.