Tradicionalment no s’ha fet atenció als sabers científics femenins inclosos en la cuina. Avui es fa esment a la ciència de la cuina però sense dir quins són els sabers de les dones. Durant el curs treballarem la idea que la cuina és un laboratori. I analitzarem què succeeix quan fem pa de pessic, un recuit o caramel, i quins conceptes estan inclosos en la preparació d’una amanida, una maionesa o un suc de fruites. A més recollirem les vostres propostes culinàries.
Imagen

Curs La Química a la Cuina
Informació general
Adreçat a
Modalitat
Durada
Calendari
Horaris
Lloc
(Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Av. Universitària, 4-6
08242 Manresa (Barcelona)
Acreditació
Preu
Programa
- Els sabers femenins al llarg de la història
- Les ciències en la vida familiar
- La cuina és un laboratori
- Mescles i dissolucions per esmorzar
- Col·loides: cremes, gelats, mousse...
- Canvis físics a la cuina
- Canvis químics a la cuina
- La cuina intercultural
- Les nostres receptes de cuina
Professorat
Núria Solsona Pairó
Màster en Didàctica de las Ciències Experimentals, Doctora en Ciències de l’Educació. Membre de CoeducAcció i del Grup de Treball Interdisciplinar del Projecte Plurales. Educació en Igualtat, 2014-2015. Consultora internacional per la Comunitat Europea pel Programa Proigualdad de Panamà (1999, 2000). Professora associada Universitat Autònoma de Barcelona, 2004, Professora Universitat de Lleida, Màster d’Agents de Igualtat d’oportunitats de les dones 2012. Professora visitant Universitat de Xile. Departament d’Estudis Pedagògics, Santiago de Chile, agost 2013. Ha participat en investigacions subvencionades pel CIDE, Instituto de la Mujer i Institut Català de les Dones. Autora de nombrosos articles publicats en revistes com Cuadernos de Pedagogía, Enseñanza de las Ciencias, Alambique, Aula, Asparkia, Docència, Guix, International Journal of Science Education, etc. Experta en coeducació i història de la ciència i autora de capítols de llibres com “Mujeres científicas de todos los tiempos”, “Las científicas y sus historias en el aula”, “Factores a tener en cuenta para abordar la Coeducación en un centro educativo”. “Aprender a cuidar y a cuidarnos”, “Los saberes científicos de las mujeres”, “Las mujeres cambian la educación”, “Diálogos con recetas alquímicas”, “Innovación educativa centrada en los saberes de las mujeres”.