Abans d'iniciar la mobilitat internacional
Documentació amb l'Àrea de Relacions Internacionals
Abans d'iniciar la mobilitat, i en el termini marcat, hauràs de gestionar i carregar tota la documentació requerida (degudament emplenada i signada digitalment per totes les parts) al portal MoveON. Recorda que has d'emplenar i enviar el formulari corresponent:
Formulari de seguiment 1: Documentació ABANS D'INICIAR L'ESTADA
Termini per lliurar la documentació:
- Per als estudiants que comencen la mobilitat a partir de l'agost 2023: 26 de maig 2023
- Per als estudiants que comencen la mobilitat a partir de gener 2024: 3 de novembre 2023
Què he de presentar? |
Com ho he de presentar? |
Mobilitats Erasmus+: Conveni de subvenció Erasmus+ Estudi. Mitjançant aquest conveni, la universitat i el beneficiari (estudiant) assumeixen una sèrie de compromisos en el marc del programa. Aquest document és necessari per justificar la teva participació en el programa Erasmus+ davant el SEPIE. Després de la resolució de l’ajut Erasmus+ Estudi, des de l’Àrea de Relacions Internacionals generarem i et farem arribar el teu conveni de subvenció que hauràs de signar. És imprescindible que els signis i lliuris el document original a l’Àrea de Relacions Internacionals. La signatura d’aquest conveni és un requisit indispensable per rebre la beca Erasmus+. A més, en cas de renúncia posterior al cobrament de la beca, l’estudiant es compromet a abonar l’import rebut.
|
Te l'enviarem per correu electrònic i el podràs retornar signat amb signatura digital electrònica
|
Mobilitats de Programa Propi: Conveni entre l'estudiant i la UVic-UCC. Mitjançant aquest conveni, la universitat i l’estudiant assumeixen una sèrie de compromisos en el marc del programa. Aquest document és necessari per justificar la teva participació en el programa |
En el cas del conveni per Programa Propi i Doble Grau: a través de l'aplicatiu MoveON |
Correu d'acceptació de la universitat de destinació en què hi constin les dates de la mobilitat
Targeta Sanitària Europea (si escau)
Acreditació de l'assegurança de mobilitat i còpia de la pòlissa
Compromís de l'estudiant en mobilitat internacional
|
A través de l'aplicatiu MoveON
|
Només mobilitats Erasmus+: Test inicial de nivell d'idioma en línia (OLS) |
El rebràs per correu electrònic |
Documentació acadèmica amb la Coordinació Acadèmica de Relacions Internacionals del teu centre
Learning Agreement for studies (before the mobility): és l’acord d’assignatures que cursaràs a la universitat de destinació i la seva correspondència amb les assignatures per matricular a la UManresa. Les has d’haver pactat amb la coordinació acadèmica de relacions internacionals del teu centre. Això implica un compromís de totes les parts: com a estudiant et compromets a cursar unes determinades assignatures amb el vistiplau de la coordinació acadèmica de relacions internacionals de la UManresa i la universitat de destinació. Per això, caldrà que aquest document estigui degudament signat per tu, i signat i segellat per la universitat de destinació i la UManresa (coordinació acadèmica) abans d’iniciar l’intercanvi.
- Mobilitats Erasmus+: el gestionaràs en línia a través del MoveON amb la teva coordinació acadèmica.
- Mobilitats Programa Propi: hauràs de carregar la plantilla treballada amb la teva coordinació acadèmica a través de l'aplicatiu MoveON.
Durant la mobilitat internacional
Documentació amb l'Àrea de Relacions Internacionals
Un cop arribis a la universitat de destinació, hauràs de lliurar (degudament emplenada i signada digitalment per totes les parts) la documentació que trobaràs al portal MoveON. Recorda que has d'emplenar i enviar el formulari corresponent:
"Formulari de seguiment 2: Documentació DURANT L'ESTADA"
- Termini per lliurar la documentació: màxim 10 dies després d'iniciar la mobilitat.
Què he de presentar? |
Com ho he de presentar? |
Certificat d'arribada |
Signat i segellat per la universitat de destinació. L'has d'escanejar en color i lliurar a través de MoveON |
Acreditació tipus de docència |
A través de l'aplicatiu MoveON
|
Dades de contacte en cas d'emergència a l'estranger |
A través de l'aplicatiu MoveON |
Només mobilitats Erasmus+: Esmena al conveni de subvenció, si s'escau |
Te l'enviarem per correu electrònic i l'hauràs de retornar signada amb signatura digital electrònica |
Documentació acadèmica amb la Coordinació Acadèmica de Relacions Internacionals del teu centre
- Learning Agreement for Studies (during the mobility): Un cop a l’estranger, has de revisar les assignatures que cursaràs a la universitat de destí i que consten al Learning Agreement for Studies (before the mobility) i acordar els possibles canvis d’assignatures amb la teva coordinació acadèmica de relacions internacionals. Qualsevol canvi ha de figurar obligatòriament al Learning Agreement for Studies (during the mobility).
Finalitzada la mobilitat internacional
Documentació amb l'Àrea de Relacions Internacionals
Un cop finalitzada l'estada, hauràs de lliurar (degudament emplenada i signada digitlament per totes les parts) la documentació que trobaràs al portal MoveON. Recorda que has d'emplenar i enviar el formulari corresponent:
"Formulari de seguiment 3: Documentació UN COP FINALITZADA L'ESTADA"
- Termini per lliurar la documentació: màxim 15 dies després d'acabar la mobilitat.
Què he de presentar? |
Com ho he de presentar? |
Certificat d'estada |
Signat i segellat per la universitat de destinació. L'has d'escanejar en color i lliurar a través de MoveON |
Mobilitats Erasmus+: Qüestionari de la UE
|
El rebràs per correu electrònic
|
Mobilitats Programa Propi UVic-UCC: Qüestionari de valoració de la mobilitat |
A través de l'aplicatiu MoveON |
Documentació acadèmica amb la Coordinació acadèmica de relacions internacionals del teu centre
- Transcript of records: caldrà que lliuris el teu certificat de notes (transcript of records) en cas que ja el tinguis perquè a la universitat de destinació ja te l'ha entregat abans de la teva tornada. Tingues en compte que moltes universitats els envien directament a la Coordinació acadèmica de Relacions Internacionals del centre, de manera que cal que t'asseguris que les teves notes s'han entregat correctament.
Altres tràmits i gestions indispensables per estudiar a l'estranger
Targeta Sanitària Europea
Si viatges a un dels països integrants de la UE, Espai Econòmic Europeu o Suïssa, per tal de garantir la cobertura sanitària, i abans d’iniciar l’estada acadèmica a la universitat de destinació, cal que sol·licitis la Targeta Sanitària Europea a través del web de la Seguretat Social: www.seg-social.es (només en el cas dels estudiants afiliats a la Seguretat Social). Si no estàs afiliat a la Seguretat Social (per exemple, fills de persones associades a MUFACE, etc.) necessitaràs una assegurança privada durant l’estada d’intercanvi.
Pels estudiants amb destinació al Regne Unit, la Targeta Sanitària Europea segueix vigent. Cal tenir en compte que per estades anuals cal pagar un “immigration health surcharge” juntament amb el procés de sol·licitud de visat. Per a més informació, pots contactar amb la universitat de destinació al Regne Unit perquè el National Health Service pot tenir especificitats pròpies segons el territori.
Visat
Tot desplaçament a l'estranger necessita una preparació adequada. Per això, cal que t'informis de tot el que necessites abans i durant el viatge aquí.
La gestió del visat és un tràmit personal de l'estudiant. Per aquest motiu, tens la responsabilitat d'informar-te sobre els requisits, documentació i terminis per obtenir-lo amb la finalitat d'entrar legalment al país. Normalment, es pot tramitar a l'oficina consular més propera al domicili de l'estudiant. Aquests són alguns dels documents més habituals que es requereixen per a la gestió del visat:
- Acceptació oficial de la universitat de destinació
- Credencial de l'estudiant Erasmus/ credencial de l'estudiant en mobilitat internacional
- Assegurança d'assistència sanitària
- Justificació de mitjans econòmics per a l'estada
Consulta aquí més informació sobre visats.
Signatura electrònica
Per tramitar la documentació de la teva mobilitat d'estudi amb l'Àrea de Relacions Internacionals serà necessari disposar d'un certificat digital per tal de poder signar els documents mitjançant signatura electrònica. Si encara en no disposes, pots tramitar-te-la en alguna de les adreces següents:
- A l’IDCat: pots acabar la gestió en diferents entitats públiques (ajuntaments, consells comarcals, oficines d’atenció al ciutadà...). Actualment s’ha de trucar a l’entitat per demanar cita i acabar la gestió.
- A la Fábrica Nacional Moneda y Timbre: pots acabar els tràmits en una seu d’Hisenda. Cal demanar cita prèvia.
- DNIe. Per al seu ús és necessari un lector de targeta (o tecnologia NFC equivalent) i la instal·lació del programari de la Dirección General de Policía.
També et recomanem visualitzar les següents guies que et poden ser d’utilitat: Com obtenir el Certificat Digital (IDCat) i Com signar un document.
Covid-19
Abans de viatjar assegura't de conèixer quines són les directius sanitàries al país d'acollida respecte a la Covid-19.
Més informació aquí.