Què és el programa SICUE?
SICUE (Sistema de Intercambio entre Centros Universitarios Españoles) és un programa de mobilitat entre estudiants de centres universitaris espanyols.
Per mitjà d'aquest sistema els estudiants de les universitats espanyoles poden realitzar part dels seus estudis en una altra universitat espanyola, amb garanties de reconeixement acadèmic i d'aprofitament, així com d’adequació al seu perfil curricular.
Aquest sistema d'intercanvi té en compte el valor formatiu de l’intercanvi, en fer possible que l'estudiant experimenti sistemes docents diferents, inclòs el règim de pràctiques, així com els diferents aspectes socials i culturals d’altres autonomies i ciutats autònomes.
A qui va dirigit?
Estudiantat de grau i de plans antics que reuneixin els requisits fixats a la convocatòria.
Requisits per fer una mobilitat SICUE
Aquest intercanvi s'haurà de fer un cop superats en el pla d'estudis en què se sol·liciti la mobilitat a la universitat d'origen els requisits següents:
- Tenir superats a la universitat d'origen un mínim de 45 crèdits i estar matriculat en 30 crèdits més, sens perjudici del compliment de la normativa interna de la universitat d'origen quant al mínim de crèdits superats per poder optar a una beca de mobilitat; en aquest cas s'aplicarà aquesta normativa.
- En el cas de l'estudiantat procedent de trasllat, tenir superats els 45 crèdits a la universitat a la qual es van traslladar, on sol·liciten la mobilitat.
- Complir el requisit de superació de crèdits a què fan referència els dos paràgrafs anteriors.
Més informació sobre el programa Sicue
Curs 2023-24
Convocatòria SICUE
Calendari
Període de sol·licitud: del 13 de febrer al 27 de febrer de 2023
Instruccions per emplenar la sol·licitud
- Abans d'emplenar la sol·licitud, consulta les destinacions a què pots optar segons la teva titulació a la pestanya "Destinacions". Recorda, a més, que t'has de llegir el reglament de mobilitat del teu centre per saber quina documentació has d'adjuntar a la sol·licitud.
- Es recomana l'ús del navegador Mozzilla Firefox 8.0
- Si ja has emplenat alguna altra sol·licitud en aquest espai (ja has fet la Registration alguna altra vegada), només cal que hi accedeixis amb el Login. Si no recordes la contrasenya, fes clic a Forget your Password.
- Assegura que completes la sol·licitud corresponent al programa SICUE.
- Si no t'has registrat mai en aquesta pàgina:
- T'has de registrar (Registration) amb el teu correu electrònic de UManresa, rebràs un correu electrònic amb un enllaç per activar el teu compte i llavors hauràs de crear una contrasenya que contingui lletres, número i caràcters especials (!*?$...).
- Un cop completat el registre, has de tornar a accedir a la pantalla principal i entrar com a usuari amb les dades del pas A (Login).
Formulari de sol·licitud
Accedeix al formulari de sol·licitud. Convocatòria oberta del 13 de febrer al 27 de febrer de 2023.
Consulta les destinacions disponibles.
Ajut FUB
La FUB proporciona un ajut de 100 euros per mes d’estada internacional. Per a més informació contactar amb el coordinador dels teus estudis.
Curs 2023-24
Abans d'iniciar l'intercanvi
Un cop iniciat l'intercanvi
Un cop arribis a la universitat de destinació, has de lliurar la documentació que trobaràs aquí. Recorda que has d'emplenar i enviar el formulari corresponent
Un cop acabat l'intercanvi
Un cop finalitzada l'estada, has de lliurar, com a molt tard 15 dies després, la documentació que trobaràs aquí. Recorda que has d'emplenar el formulari corresponent.
Enquesta de satisfacció un cop finalitzada la teva estada de mobilitat. L’enquesta és totalment anònima.
Signatura electrònica
Per tramitar la documentació de la teva mobilitat d'estudi amb l'Àrea de Relacions Internacionals serà necessari disposar d'un certificat digital per tal de poder signar els documents mitjançant signatura electrònica. Si encara no en disposes, pots tramitar-te-la en alguna de les adreces següents:
- A l’IDCat: pots acabar la gestió en diferents entitats públiques (ajuntaments, consells comarcals, oficines d’atenció al ciutadà...). Actualment s’ha de trucar a l’entitat per demanar cita i acabar la gestió.
- A la Fábrica Nacional Moneda y Timbre: pots acabar els tràmits en una seu d’Hisenda. Cal demanar cita prèvia.
- DNIe. Per al seu ús és necessari un lector de targeta (o tecnologia NFC equivalent) i la instal·lació del programari de la Dirección General de Policía.
També et recomanem visualitzar les següents guies que et poden ser d’utilitat: Com obtenir el Certificat Digital (IDCat) i Com signar un document.