Un estudi basat en la tesi doctoral de Carlota Riera sobre la importància de l’aprenentatge informal en els hospitals rep el premi Outstanding Paper Award de l’editorial Emerald
L’article Peer and informal learning among hospital doctors: An ethnographic study focused on routines, practices and relationships, publicat a la revista Journal of Workplace Learning, ha guanyat el premi Outstanding Paper Award de l’editorial Emerlad. L’article fa referència a un estudi elaborat en el marc de la tesi doctoral de Carlota Riera Claret, directora de Desenvolupament Corporatiu de la Fundació Universitària del Bages. El reconeixement consisteix en deixar l’article en obert durant el període d’un any perquè pugui ser consultable per tothom qui hi tingui interès.
L’estudi guardonat, signat per Carlota Riera, Clara Selva, professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la UOC i directora de la tesi i Miguel Ángel Sahagún, de la Universidad de Aguascalientes (Mèxic), buscava aclarir la relació en l’entorn laboral entre l’aprenentatge formal, l’informal i el que es produeix entre iguals. Per fer-ho, es va dur a terme un estudi etnogràfic de nou mesos centrat en un equip de ginecologia d’un hospital del territori català. Els investigadors van observar i analitzar les rutines i pràctiques quotidianes dels 44 membres de l’equip, format per metges, infermers, llevadores i personal administratiu.
El resultat del treball va servir per constatar que l’aprenentatge en l’entorn laboral té un paper principal en el desenvolupament, la millora i l’actualització de les habilitats de les persones. El temps que es dedica diàriament a la feina fa que aquesta sigui un escenari privilegiat per desenvolupar competències professionals i personals, ja que els professionals també aprenen intercanviant experiències de manera informal, per exemple, mentre xerren prenent un cafè o observant com fan una tasca els companys.