Estudiantat del CFGS de Comerç Internacional viu una experiència immersiva en e-comerç creant les seves pròpies botigues en línia
L’estudiantat de l’assignatura Comerç Digital del CFGS de Comerç Internacional del Campus Professional UManresa ha començat a treballar aquest curs tot el procés de creació i posada en funcionament d’un e-comerç. L’objectiu és que quan completin els dos anys del cicle coneguin com avançar en totes les etapes de creació d’una botiga en línia. Per assolir aquest objectiu, l’estudiantat viu una experiència immersiva en el món de l’e-comerç, de manera que durant els dos cursos de la seva formació treballaran de forma eminentment pràctica aquest procés. Quan completin el CFGS, tots els estudiants hauran d’haver elaborat i preparat un projecte de botiga virtual partint de zero. En el cas que darrera d’aquest projecte formatiu hi hagi una activitat emprenedora, podran completar el procés penjant l’e-comerç en alguna plataforma de venda online.
Aquesta formació pràctica basada en el learning by doing persegueix que tot l’estudiantat conegui totes les etapes de la creació d’una marca per vendre el seu producte o servei arreu del món a través d’una botiga online. La creació de la botiga fa que cada estudiant hagi de treballar conceptes com el branding, el naming, el registre de marca, la creació de perfils a les xarxes socials, el marqueting digital, la creació d’un logotip, la cerca de proveïdors i temes de logística, entre d’altres.
Durant el primer curs, l’estudiantat està desenvolupant tota la part prèvia a la creació de la botiga virtual, que inclou la definició del producte, el disseny, la creació de la marca, el domini de la pàgina web, difusió a través de xarxes social i la creació d’eines de comunicació, com newsletters. A segon curs es desenvoluparà la part més pràctica de creació de la botiga online amb tots els elements que ha de contenir: fitxes de producte, imatge i termes legals, entre d’altres. Tot el treball que s’haurà fet durant els dos cursos s’acabarà concretant en la botiga online que crearan a través de la plataforma shopify.
Segons Marc Vilaplana, el docent que imparteix aquesta assignatura, és una assignatura que comporta una activitat completament immersiva de l’alumnat en el món de les botigues online. La creació d’un e-comerç, explica, obliga l’alumnat a tenir presents moltes altres qüestions, com la llengua en la qual sortiran al mercat, la normativa duanera en funció dels països on vulguin vendre o temes de fiscalitat relacionats amb l’exportació de productes.
Les propostes que està treballant l’estudiantat són molt diverses. Hi ha botigues virtuals dedicades a maquillatge per persones de pell fosca, productes per a cabells molt rinxolats, venda de te o productes d’alimentació del sector de la carnisseria, entre d’altres.