Una tesi de Sílvia Cubo sobre l’experiència de client, la primera de l’àmbit d’empresa que es defensa a UManresa
L’empresària experta en neurociència aplicada al marqueting i als negocis, Sílvia Cubo, ha estat la primera en defensar una tesi doctoral de l’àmbit d’empresa a UManresa. En el marc del programa de Doctorat de Dret, Economia i Empresa de la UVic-UCC i dirigida pels doctors Marc Bernadich i José Antonio Corral Marfil, la tesi de Cubo duu per títol “Customer experience: una mirada desde la perspectiva de la teoría de los recursos y capacidades dinámicas”. En la tesi, que va defensar divendres, 1 de juliol, Cubo afirma que l’experiència de client pot constituir una eina per obtenir un avantatge competitiu diferencial i que, per tant, s’ha de considerar i gestionar com un actiu estratègic i holístic en el qual s’impliqui tota l’organització empresarial. Cubo defensa que les empreses han de tenir coneixement del que representa l’experiència de client per aprofitar-ne el potencial i que això requereix destinar-hi recursos i adquirir capacitats en aquest àmbit. El treball de la doctoranda inclou una llista de capacitats dinàmiques necessàries per millorar l’experiència de client i fomentar la fidelitat del client i el compromís del treballador. La qualificació de la tesi ha estat excel·lent cum laude.