UManresa, a través del projecte C4SH2020, promou la creació d'una guia sobre Educació Científica Inclusiva
Una cinquantena de persones d'universitats de països com ara Bèlgica, Bulgària, Ucraïna, Eslovàquia, Anglaterra, Hongria, Suècia i Espanya, i vinculades als àmbits de la recerca, la ciència i l'educació van assistir al taller "Anàlisi crítica d'imatge de l'educació científica inclusiva als mitjans de comunicació", el 8 de novembre passat. Aquest taller forma part del projecte europeu “Communities for Sciences – Towards promoting an inclusive approach in science education” (C4S), que lidera la Fundació Universitària del Bages (FUB) i que té com a objectiu treballar amb comunitats en risc de vulnerabilitat i promoure el compromís en l'educació científica inclusiva.
El primer bloc del taller pretenia promoure la reflexió crítica en el context de la interculturalitat i descolonització, sobre el paper de l’educació en la construcció de societats equitatives i inclusives. Isidora Saez Rosenkranz, Laura van der Reijden, Diana Reinoso, Sheddad Kaid Salah i Andrea Cerroni, tots ells procedents de diferents nacionalitats i orígens familiars, ètnics i culturals, van ser els principals ponents de la taula rodona.
La segona part de la sessió es va centrar en “el poder de la fotografia per generar noves narracions reals i inclusives, i substituir la narrativa hegemònica”, segons Laia Gómez-Franco Estrella, responsable de projectes educatius de RUIDO Photo.
Les principals conclusions extretes del taller serviran de punt de partida per a la futura guia sobre Educació Científica Inclusiva del projecte C4S.