Vés al contingut

Notícies

Imagen

guanyadors company game umanresa

L’Institut Abat Oliba de Ripoll guanya la quarta edició del concurs de simulació de negocis UManresa-CompanyGame

L’Institut Abat Oliba de Ripoll s’ha imposat clarament en la quarta edició del Concurs de simulació de negocis UManresa-Company Game. Els tres primers premis de la competició han estat per a grups integrats per estudiantat d’aquest centre, l’únic de la comarca del Ripollès que hi ha participat. El primer ha estat per Pau de la Cruz i Jan Masegosa; el segon, per a Marc Munell i Didac Font; i el tercer l’han guanyat Anna Restrepo i Aina Ricart. En aquesta edició també s’ha concedit un quart premi a l’equip Cal Gravat1, format per Arnau Brunet i Aina Binimell. Aquests alumnes competien amb equips dels instituts Joviat de Manresa, l’Escola Pia d’Igualada, l’Institut Castell del Quer de Prats de Lluçanès, l’Institut Guillem de Berguedà de Berga, l’Institut Llobregat de Sallent i l’Institut Moianès, de Moià. 

El veredicte s’ha fet públic avui, en el decurs de Tribuna Jove, una jornada lúdica i formativa que ha aplegat 178 estudiants d’aquests centres. A banda del lliurament de premis, l’estudiantat ha assistit a una xerrada inaugural sobre l’economia social i la seva relació amb la transformació digital i ha participat en tallers relacionats amb aquestes dues temàtiques. Aquesta edició ha comptat amb el suport de la direcció general de Cooperatives i Economia Social de la Generalitat. 

El concurs de simulació UManresa-CompanyGame planteja reptes empresarials que els estudiants han de resoldre a través del simulador de negocis Coffee Time de CompanyGame. Aquesta edició ha incorporat com a novetat exercicis pràctics relacionats amb els continguts acadèmics de batxillerat que l’alumnat ha de resoldre entre ronda i ronda i que també han computat en la puntuació final. El concurs, organitzat conjuntament amb el Grup de Professors d’Economia i Empresa de Batxillerat de la Catalunya Central, té com a objectiu vincular l’activitat a l’aprenentatge curricular i potenciar les competències empresarials de l’estudiantat a través del joc. En aquesta edició hi han participat 129 estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau superior (CFGS).

Donar a conèixer l’economia social entre els joves

Què és l’economia social i com la transformació digital pot contribuir-hi ha estat l’eix central de la xerrada-col·loqui amb la qual s’ha donat el tret de sortida a la jornada. Moderada pel coordinador del grau en Gestió de la Societat Digital, Lluís Blancafort, hi han intervingut el director general de Cooperatives i Economia Social de la Generalitat, David Bonvehí, i el músic, educador, terapeuta i integrant del grup Xiula, Jan Garrido. Les seves intervencions han servit per divulgar les característiques de l’economia social. 

L’encarregat d’explicar què és l’economia social ha estat David Bonvehí. Ha dit que és l’economia que posa les persones al centre, que vetlla perquè tothom (persones en risc d’exclusió, dones, discapacitats...) tinguin dret a treballar, que implica tots els treballadors i treballadores en les decisions i el funcionament de l’empresa, que té en compte criteris de proximitat i d’arrelament al territori, que es preocupa per la sostenibilitat i el respecte al medi ambient, que garanteix sous igualitaris i sense diferències i que intercoopera amb altres empreses d’economia social.

Jan Garrido ha parlat de l’experiència del grup Xiula com a empresa d’economia social. Garrido ha dit que el món de la música és un món de mola precarietat i que en aquest context, Xiula va decidir no formar part de la indústria del sector, que impulsa un “fast food musical” i constituir-se com a cooperativa, on treballen 9 persones entre músics, tècnics i dissenyadors. Aquesta manera de treballar, ha explicat, forma part d’una manera d’entendre el món, “del convenciment que el món anirà bé si tots i totes ens fem costat i prioritzem el factor humà”. Segons Garrido, en el seu cas, “no ens fem rics, però cadascú de nosaltres té un lloc on viure i pot fer el que li agrada. Jo no vull ser ric perquè algú altre sigui pobre”.

Durant el col·loqui, els dos ponents han parlat dels avantatges que pot tenir la transformació digital en l’impuls de l’economia social. En aquest sentit, Bonvehí ha posat sobre la taula les moltes possibilitats que obren les tecnologies vinculades  a la Intel·ligència Artificial en l’atenció a les persones grans per permetre que puguin continuar vivint a casa seva. De la seva banda, Garrido ha assenyalat la necessitat de continuar fent música amb valor més enllà de prioritzar els algorismes de les xarxes socials. Aquest músic ha culminat la seva intervenció recomanant als joves assistents que reflexionin sobre què volen fer a la vida. “Jo tinc la sort de saber que el que vull fer és música i tinc la sort que em paguen per fer-ho. Si no fos així, podria treballar en un supermercat, però continuaria fent música”, ha explicat.

Eines tecnològiques en benefici de l’economia social

A banda de la xerrada, l’estudiantat ha pogut participar en dos tallers que relacionen tecnologia i economia social. En aquest cas, es tractava d’acostar els joves a eines d’Intel·ligència Artificial que es poden utilitzar per afavorir aquest tipus d’empres tant en l’àmbit de la comunicació com en el de la innovació. Així, David Villarreal, CEO de BAH Studios, ha impartit un taller sobre creació de continguts per a xarxes socials utilitzant IA. De la seva banda, el tecnòleg i divulgador d’hàbits i benestar digital, Hasmuck Kerai, ha impartir un taller sobre com la IA pot ser motor de canvi en la innovació social. 

L’organització de Tribuna Jove ha anat a càrrec de la Facultat de Ciències Socials de Manresa i ha comptat amb la col·laboració del Grup de Professors d’Economia i Empresa de Batxillerat de la Catalunya Central. L’activitat també ha comptat amb la implicació de CompanyGame. 


 

Comparteix a les xarxes:

Contacta'ns

Si tens alguna pregunta, nosaltres tenim la resposta

Contacte