Vés al contingut

El valor de l'experiència del client (II)

Imagen

Noia utilitzant ulleres de realitat augmentada
16/12/2022

Cada vegada més, l’experiència com a clients ens porta a un consumisme conscient, en el qual decidim, més sovint, què volem comprar, com ho volem comprar i per què ho volem comprar a partir  de diferents consideracions personals, però sobretot de les experiències viscudes anteriorment. Les empreses han pres nota d’aquest canvi i algunes ja estan oferint l'oportunitat de prendre decisions ètiques com a part de l'experiència de compra. Aquestes decisions compten amb el suport de l'ús del Metavers, que està ajudant en la presa de decisions dels clients i a viure una nova realitat sobre com comprem i sobre com de satisfets ens sentim com a clients.

El Metavers, una versió immersiva d'Internet


Quan parlem de Metavers fem referència a una versió immersiva d'Internet que navega amb avatars 3D. El Metavers s'utilitzarà per a diverses activitats, ja sigui per socialitzar, jugar, treballar o comprar. Els defensors del Web3 preveuen un Metavers obert en el qual la roba, els articles, les obres d'art i, fins i tot, també els NFT (tokens no fungibles) es podran moure entre plataformes, fet que facilitarà l’accés als clients. Per això, poder examinar aparadors, comprar en una botiga virtual, seleccionar productes d'una prestatgeria, consultar a un empleat sobre un producte, “provar-se” roba en un provador virtual o afegir productes a la cistella són només alguns exemple del que hi podrem fer. Per exemple, Nike ha creat Nikeland, un món virtual en el qual els clients poden interactuar amb la marca de manera divertida i única. Un altre cas és el de Mobility Adventure, de Hyundai Motor Company, un espai virtual compartit on els usuaris poden interactuar amb els productes del fabricant d'automòbils i participar en diversos parcs temàtics. Al Metavers també s'hi podrà crear una botiga de mobles, com Ikea, i permetre al client dissenyar el seu espai col·locant diferents articles en una versió virtual de casa seva i movent-los d'una banda a l'altra. Els clients podrien veure d'un cop d'ull si aquest taulell combina amb la seva gamma de colors o si aquest rentaplats encaixa en aquest espai. El Metavers crearà nivells profunds de personalització en l'experiència del client. Estem parlant d´una experiència immersiva que capta tota l´atenció dels clients.

Realitat augmentada per impactar en la memòria del client

Un estudi va demostrar que la quantitat d'informació retinguda en la memòria dels clients és un 70% més gran quan s'utilitza la realitat augmentada que quan no. Això podria significar un impacte molt més gran per a les marques i ajudar les empreses a oferir als seus clients experiències al Metavers que no podrien oferir al món real. Algunes empreses ja tenen resultats de les primeres proves pilot que han realitzat. Per exemple, la marca de cosmètics We Make-Up va obtenir un 53% més de clics quan va publicar anuncis de realitat augmentada que permetien als clients provar virtualment diferents tons de pintallavis. Segons un altre informe, el 71% dels clients comprarien més sovint si poguessin utilitzar la realitat augmentada.

L’experiència del client sumada a l’aplicació del Metavers afavorirà tant a clients com a empreses o marques en la seva satisfacció. Allò que semblava ciència ficció en les sèries o en les pel·lícules ja és una realitat, virtual i real.

Marc Selgas i Cors, doctor en Estudis Interculturals, coordinador dels CFGS d’Empresa i professor del grau en ADE del campus Manresa de la UVic-UCC

Afegeix un nou comentari

Comparteix a les xarxes:

Contacta'ns

Si tens alguna qüestió, nosaltres tenim la resposta

Contacte