Vés al contingut

Notícies

Imagen

Tres lectores del Lecxit a la cloenda del programa a UManresa

UManresa acomiada amb una celebració les lectores i voluntaris del programa Lecxit

El Centre de Documentació en Literatura Infantil i Juvenil d’UManresa Josep Maria Aloy va acollir ahir dimecres, 18 de juny, una celebració per fer el tancament del programa Lecxit. L’Espai Aloy s’ha sumat aquest curs, per primera vegada, als espais Lecxit del programa de la Fundació Bofill. Aquest programa té com a objectiu impulsar l’èxit educatiu a través de la millora de la comprensió lectora de nens i nenes. En el cas de Manresa, el Lecxit també s’emmarca en el Pla Educatiu d’Entorn de l’Ajuntament. Aquest ha estat el tancament del programa que s’ha fet a UManresa. Prèviament, el mes de maig, se’n va fer un altre que va aplegar voluntaris i infants d’altres espais de la ciutat acollits al Lecxit. 

A l’acte, hi van participar els infants i voluntaris que han format part del programa a l’Espai Aloy, així com mestres de les escoles d’origen de les sis nenes de quart de primària que hi han pres part: Puigberenguer i Les Bases. Des del gener i fins al juny, el voluntariat ha dedicat una hora setmanal a compartir lectura amb les alumnes, amb l’objectiu de convertir aquest temps en una experiència positiva i agradable vinculada a l’hàbit lector.

Amb la seva incorporació al Lecxit, UManresa ha volgut assolir diversos propòsits. D’una banda, dinamitzar el Centre de Documentació Josep Maria Aloy i, al mateix temps, contribuir a construir les identitats lectores dels infants. D’altra banda, aquesta participació també s’entén com una via per enfortir la relació entre escola, família i universitat, col·laborant de manera conjunta per fomentar l’educació lectora. Segons les responsables de l’Espai Aloy, el Lecxit dona valor al fet de llegir acompanyat, subratlla la rellevància del vincle lector i posa en relleu la importància de tenir referents adults en el procés de creixement. La implicació en aquest programa s’alinea amb la missió del Centre de Documentació d’impulsar la lectura i la literatura infantil i juvenil en català.

El programa Lecxit, impulsat per la Fundació Bofill, es va iniciar fa més de deu anys i actualment compta amb una xarxa de 300 espais repartits en 150 municipis i més de 2.000 persones voluntàries. La seva finalitat és contribuir a millorar la competència lectora dels nens i nenes de l’últim cicle de primària, afavorint així el seu progrés educatiu i social.
 

Comparteix a les xarxes:

Contacta'ns

Si tens alguna pregunta, nosaltres tenim la resposta

Contacte