Vés al contingut

Escola d'Estiu

Imagen

escola-estiu-umanresa-2025

Cursos de l'Escola d'Estiu 2025

Del 3 a l'11 de juliol de 2025 

 

Durada: 5h (4h presencials + 1h de treball personal)

Horari: Dijous, 3 de juliol, de 10 a 14h

Descripció

La literatura infantil a les primeres edats (Infantil i Primària) és una formació sobre llibres per als més petits. És un curs de 5 hores per descobrir els llibres més adients, així com determinar la importància dels llibres, els àlbums, els contes, les cançons i les cantarelles a les primeres etapes d’Infantil i Primària. El curs també permetrà identificar els criteris de selecció i les tipologies de llibres més adients. També es presentaran les millors novetats editorials.

Objectius

  • Determinar les aportacions de la literatura infantil al desenvolupament dels infants.
  • Conèixer i analitzar la literatura per a les primeres edats.
  • Saber valorar i seleccionar llibres per als 0-8 anys.

Continguts

1. Introducció

2. Per què llegir als més petits? Determinar el rol essencial de les històries i els llibres en el desenvolupament dels infants.

3. De la tradició oral al llibre.

4. Descobrir les tipologies de llibres més esteses (contes, àlbums, imaginaris...).

5. Desenvolupar criteris de selecció.

6. Construir una biblioteca ideal per als 0-8 anys.

Adreçat a: Estudiants, educadores, mestres, bibliotecaris, logopedes i tots aquells dinamitzadors culturals interessats en els llibres per a les primeres etapes.

Professorat

Dra. Cristina Correro Iglesias
Cristina Correro és doctora en educació, crítica literària i professora de literatura infantil a la FUB de Manresa i en altres universitats europees. És especialista en la literatura per a les primeres edats i ha publicat diversos llibres sobre aquest tema.

*Formació reconeguda com a formació permanent pel Departament d’Educació.

Inscripció i pagament

 

Durada: 5h (4h presencials + 1h de treball personal)

Horari: Dijous 3 de juliol 2025 de 10h a 14h

Descripció

L’art sempre ha esdevingut una forma d’explorar la nostra interioritat. I treure les llums i les ombres per veure en ambdues la seva bellesa singular. Ser mestre, docent, educador és una tasca que demana una doble mirada continua. Una posada en el nostre interior, l’altre en la dels infants i joves amb qui compartim l’aula. Sovint, la demanda curricular dona poc espai per l’exploració de la interioritat transformant-se això en conflictes que dificulten el propi procés d’aprenentatge. Amb aquesta formació trobaràs i experimentaràs eines a través de l’expressió plàstica, del joc, de l’art i de l’educació de la mirada, per posar el focus en aquells punts que et facilitin concrear, amb els i les alumnes, un clima de benestar a l’aula, sigui quina sigui la matèria curricular que has de desenvolupar. El propòsit és crear un espai on gaudir i aprendre plegats i construir una motxilla, amb recursos senzills en materials i fins i tot en temps d’aplicació, des de la creativitat i l’art per aplicar a l’aula, amb la finalitat de facilitar la connexió dels i les alumnes amb si mateixos i amb els altres.

Objectius

  • Aportar eines artístiques i plàstiques senzilles per aplicar a l’aula amb els alumnes.
  • Oferir un espai segur per a l’autoexploració i expressió emocional mitjançant els procés creatiu.
  • Aprendre com l’art i la bellesa, en un sentit ampli, ens poden ajudar a dur a terme amb mes harmonia la tasca docent.
  • Observar el fort impacte de les imatges, tant les visuals com les que generen les nostres paraules, en la pròpia valoració personal.
  • Comprendre com els processos creadors desenvolupen vincles saludables i enriquidors.
  • Facilitar la integració de pensament, emoció i acció necessari per a qualsevol aprenentatge.

Continguts

1. Què és l’artteràpia?

  • Breu introducció històrica.
  • Recursos inspirats en l’artteràpia per implementar a l’aula. La importància de la mirada.

2. Les emocions i l’educació.

  • L’art com a eina d’expressió. Connecto amb l’emoció m’obro a l’aprenentatge.

3. El procés creatiu. El teu cervell creatiu.

  • Estils de pensament: convergent, divergent, lateral, irradiant.
  • Eines i recursos per transformar l’educació: art thinking, efecte medici, els sis barrets per pensar, ...

Adreçat a: Docents de primària i secundària (1r i 2n ESO). .

Professorat

Núria Molina Amate
Llicenciada en Filosofia, Dea en Filosofia Moral, Màster en Artteràpia, Postgrau en Educació Emocional i Postgrau en Bioètica y qualitat de vida. Tot a la Universitat de Barcelona. Expert en Educació en el sentir (Universitat de Girona). Màster en Ecologia Emocional a la Fundació Àmbit. Coach en Tècniques de Respiració. Curs Universitari en Agent d’Igualtat d’Oportunitats per a la dona (Universitat Miguel de Cervantes). Coach en valors (Zinquo, Centre internacional de Desenvolupament en Valors). Màster en Geniotipo (Fundació Geniotipo).

*Formació reconeguda com a formació permanent pel Departament d’Educació.

Inscripció i pagament

 

Durada: 5h (4h presencials + 1h de treball personal)

Horari: Dijous 3 juliol de 15h a 19h

Descripció

La formació té com a objectiu proporcionar un espai per tornar als inicis i centrar-se en les necessitats autèntiques dels infants durant els primers anys de vida, en relació amb el seu procés maduratiu. Parlarem de les etapes de desenvolupament per comprendre millor el que està vivint l’infant i acompanyar-lo de manera coherent segons les seves necessitats reals. Coneixent les etapes de desenvolupament, podrem afinar la nostra observació per identificar en quin moment es troba l’infant i quines zones del cervell estan més actives en cada moment, per acompanyar-lo amb més coneixement i consciència.

Objectius

  • Conèixer les etapes de desenvolupament de l’infant i el seu procés maduratiu.
  • Aturar-se a reflexionar sobre les necessitats autèntiques de l’infant.
  • Reflexionar sobre la pràctica diària en com té present i acull el desenvolupament i les necessitats vitals de l’infant durant els 3 primers anys de vida.

Programa:

  • 1. Etapes del desenvolupament, durant els 3 primers anys de vida.
  • Les necessitats autèntiques de l’infant.
  • L’escolta vers els temps i els ritmes de l’infant.
  • Necessitats individuals i de grup. Com trobem l’equilibri entre ambdues?

Adreçat a: Mestres d’escola bressol

Professorat

Marta Martínez Planas
L’any 2008 es va graduar com a mestra d’Educació Infantil. Des d’aleshores ha exercit d’educadora en diverses escoles bressol, dels quals destaca els sis anys treballats a les escoles bressol municipals de Vic. També ha assistit a nombrosos cursos de formació i jornades pedagògiques. Ha col·laborat amb l’Associació de Mestres Rosa Sensat, en els consells de formació i redacció de la revista infància. A més a més, des del 2015 exerceix de formadora pedagògica d’equips de mestres d’educació infantil.

*Formació reconeguda com a formació permanent pel Departament d’Educació.

Inscripció i pagament

 

Durada: 5h (4h presencials + 1h de treball personal)

Horari: Divendres 4 de juliol 2025, de 10 a 14h

Descripció

Com es pot vincular qualitat i inclusivitat en els processos d’aprenentatge de les aules? Com haurien de ser les experiències matemàtiques de l’alumnat perquè l’escola asseguri a tots els infants l’accés a un currículum coherent i de qualitat? En quin tipus de pràctiques haurien de participar si pensem en l’aprenentatge des d’una perspectiva cultural i comunicativa basada en la comprensió del món i del propi saber matemàtic? Farem una petita reflexió sobre aquestes qüestions i la seva relació amb alguns dels temes transversals bàsics del currículum: el desenvolupament del sentit dels números, la comprensió de les propietats i dels sistemes de mesura, l’espai, la forma, la resolució de problemes, la comunicació matemàtica, la representació i la modelització...i ens preguntarem sobre el seu sentit.

Objectius

  • Promoure la reflexió sobre l’activitat matemàtica com a activitat cultural situada en contextos significatius per a les persones.
  • Per una reflexió curricular de les matemàtiques que permeti apuntar els continguts bàsics, el seu significat i les seves connexions.

Programa

Els continguts bàsics per l’aprenentatge d’una matemàtica de qualitat es despleguen en processos personals de construcció de significats dels infants que es relacionen amb les preguntes importants que es fan sobre el món on viuen i amb la seves maneres de participar en les pràctiques socials i culturals de la comunitat.

Adreçat a: Mestres educació infantil i primària

Professorat

Antònia Fernández Mateo

Mestra d’Ed. Infantil i Primària a l’escola Bellaterra, Cerdanyola del Vallès compartint jornada de treball a la UManresa amb una llicència de formació al Lab 0_6.

Professora col·laboradora Umanresa de Didàctica de la Matemàtica a 4t del Grau d’Educació Infantil.

Membre i formadora del Seminari “La Cultura Matemàtica de les persones” de la UAB (ICE UAB / FPCEEB de la URL).

Formadora de formadors en el programa de pràctica reflexiva del Departament d’Ensenyament (del curs 2005-2006 al curs 2007-2008).

Coordinadora del Seminari “La cultura matemàtica i la intervenció a l’aula” de la UAB.

*Formació reconeguda com a formació permanent pel Departament d’Educació.

Inscripció i pagament

 

Durada: 5h (4h presencials + 1h de treball personal)

Horari: Divendres 4 de juliol 2025, de 10 a 14h

Descripció

La poesia ens acompanya des del bressol i en les moixaines, en els jocs de falda, en les cançons per decidir qui para… però, on va després? La poesia és present en la nostra vida –també d’adults– en molts més llocs dels que ens imaginem. En aquest taller coneixerem un petit ventall de la riquíssima poesia infantil que hi ha en català i treballarem algunes tècniques per acostar aquest gènere a la mainada

Objectius

Que els docents i futurs docents facin un tast de la poesia adreçada als infants i coneguin -i posin en pràctica- algunes tècniques per a treballar-la i gaudir-la a l’aula.

Programa

Seguint la imatge de l’escala poètica de Joana Raspall anirem enfilant graons, des de les cançons de bressol, cantarelles infantils, dites i refranys, endevinalles… fins arribar a la poesia que els autors han adreçat al públic infantil i adolescent.

Mentre pugem aquesta escala:

  • Recordarem -o redescobrirem- cantareles infantils.
  • Mirarem d’encertar endevinalles.
  • Provarem d’escriure endevinalles de collita pròpia.
  • Posarem lletra nova a cançons tradicionals i/o modernes.
  • Descobrirem els models de cançó improvisada (corrandes, garrotins, nyacres…)
  • Completarem rimes de poemes inacabats.
  • Descobrirem el ritme dels poemes, fins i tot amb el propi cos.
  • Cantarem -i rapejarem- algun poema divertit.
  • Posarem música inventada a poemes senzills.
  • Descobrirem els cal·ligrames -i la poesia visual- i en farem algun.

Adreçat a: Estudiants de magisteri i docents en actiu, de totes les etapes educatives.

Professorat

August Garcia i Orri
Mestre, llicenciat en filologia i músic.

*Formació reconeguda com a formació permanent pel Departament d’Educació.

Inscripció i pagament

 

Durada: 10h (8h presencials + 2h de treball personal)

Horari: Dilluns 7 de juliol i dimarts 8 de juliol 2025 de 10 a 14h

Descripció

La tasca docent implica una forta càrrega emocional i relacional. Sovint, els equips educatius posen molt el focus en el benestar de l’alumnat, però descuiden el seu propi. Aquesta formació convida a fer una aturada per mirar cap endins, reconèixer com estem, posar nom al que sentim i recuperar eines de regulació i sostenibilitat emocional. A través d’una metodologia vivencial, pràctica i compartida, els participants exploraran recursos d’educació emocional adaptats a la realitat docent i desenvoluparan estratègies per cultivar el seu benestar personal i col·lectiu. El curs posa l’accent en el vincle entre benestar emocional, pràctica educativa i qualitat pedagògica.

Objectius

  • Prendre consciència del paper de les emocions en la tasca docent.
  • Reforçar el reconeixement, expressió i regulació emocional en l’àmbit professional.
  • Desenvolupar estratègies personals i col·lectives d’autocura i sostenibilitat emocional.
  • Enfortir el vincle entre educació emocional i qualitat educativa.
  • Generar espais de confiança per compartir i transformar vivències docents des de la mirada emocional.

Programa

Les emocions com a brúixola docent

  • Concepte d’educació emocional i benestar docent.
  • Conscienciació emocional i cultura emocional als equips.

Reconeixement emocional

  • Vocabulari emocional i precisió.
  • Alfabetització emocional a través de l’experiència.

El diàleg intern del docent

  • Autoexigència, veu crítica i compassió.
  • Narrativa personal i percepció de la pròpia tasca.

Estratègies de regulació emocional

  • Tècniques senzilles i aplicables.
  • Com afrontar situacions intenses a l’aula.

Autocura i sostenibilitat emocional

  • Autoconeixement i límits.
  • Pràctiques de benestar dins la jornada educativa.
  • Vincles saludables dins l’equip.

Adreçat a: Docents de totes les etapes educatives

Professorat

Aloma Cuiné Comas
Diplomada en Magisteri i especialitzada en innovació educativa. 15 anys d’experiència en el món educatiu, on ha combinat la docència directa amb la direcció de centres escolars. Al llarg de la seva trajectòria, ha acompanyat infants, famílies i equips docents des d’una mirada integral centrada en el benestar emocional. És experta en intel·ligència emocional i educació del vincle, ha desenvolupat propostes formatives per a docents que promouen l’autoconeixement, la consciència emocional i l’autocura com a pilars per sostenir una pràctica educativa coherent, humana i saludable.

*Formació reconeguda com a formació permanent pel Departament d’Educació.

Inscripció i pagament

 

Durada: 10h (8h presencials + 2h de treball personal)

Horari: Dilluns 7 de juliol i dimarts 8 de juliol 2025 de 15 a 19h.

Descripció

La ciència forma part de la vida quotidiana dels infants i es manifesta des de ben petits en la seva curiositat, capacitat d’observació i ganes d’experimentar. Aquest curs vol aprofundir en el valor de la ciència a l’etapa d’educació infantil, oferint una mirada respectuosa cap als processos d’exploració dels infants i reflexionant sobre el paper de l’adult, l’organització dels espais i les propostes que poden afavorir el pensament científic. El curs inclou també experiències vivencials a través de dos tallers pràctics.

Objectius

  • Reivindicar el paper de la ciència com a part fonamental del desenvolupament global dels infants.
  • Comprendre les relacions entre ciència, infant i experimentació des d’una mirada pedagògica.
  • Conèixer el funcionament d’un espai de ciència en lliure elecció: organització, materials i tipus de propostes.
  • Reflexionar sobre el rol de la mestra com a observadora, acompanyant i generadora de contextos d’aprenentatge.
  • Viure en primera persona dues experiències de ciència: una vinculada a la llum i una altra d’experimentació.

Programa

  • Ciència i infància: Com es manifesta la curiositat i el pensament científic en els infants? Quina relació tenen amb l’observació, la formulació d’hipòtesis i l’experimentació?
  • Característiques de les propostes científiques a l’etapa infantil: Com han de ser les situacions per afavorir la investigació i l’autonomia? Quins materials, espais i temps cal tenir en compte?
  • Espais de ciència en lliure elecció: Coneixement i anàlisi d’un espai de ciència pensat per a infants, des de l’organització i la disposició dels materials fins a la tipologia de propostes que s’hi poden oferir.
  • El paper de la mestra: La importància de l’observació, l’escolta i l’acompanyament en els processos d’experimentació dels infants. La mirada professional com a clau per crear contextos d’aprenentatge significatius.
  • Taller de llum: Vivència de vàries propostes científiques centrades en el fenomen de la llum, explorant les seves possibilitats, per tal de tenir més coneixement dels conceptes de llum.
  • Taller d’experimentació: Participació en una proposta oberta on experimentar amb materials diversos, posar en joc la pròpia curiositat i reflexionar sobre el procés d’experimentació.

Adreçat a: Mestres educació infantil

Professorat

Marta Llebaria Ferrer
Coordinadora pedagògica del Lab 0_6. Mestra en educació infantil al Lab 0_06 des del 2017. Formadora i assessora sobre espais de ciència en lliure elecció a l’etapa d’educació infantil.

*Formació reconeguda com a formació permanent pel Departament d’Educació.

Inscripció i pagament

 

Durada: 10h (8h presencials + 2h de treball personal)

Horari: Dimecres 9 de juliol i dijous 10 de juliol 2025 de 15 a 19h.

Descripció

Aquesta formació permet reflexionar sobre l’acompanyament del/la mestre/a en el desenvolupament, benestar, creixement i aprenentatge de l’infant. Dialogarem sobre la presència adulta, el significat d’acompanyar per a cada persona educadora, l’escolta cap a l’infant i els seus ritmes, i l’establiment de vincles de qualitat i confiança. A més, afinarem la mirada i parlarem sobre com són les paraules, les mans i els gestos dels adults que acompanyen l’infant per aprofundir en l’acompanyament respectuós. També farem èmfasi en els espais i materials adequats a les demandes i necessitats de cada infant i el grup.

Objectius

  • Reflexionar sobre el paper de l’adult en relació amb el tracte amb l’infant.
  • Reflexionar sobre el que significa acompanyar.
  • Aprofundir en una pedagogia plenament respectuosa.
  • Construir una imatge d’adult amb coherència amb el concepte d’infant.
  • Interpretar les intervencions adultes i la seva coherència amb relació al discurs (teoria-pràctica, pràctica-teoria).

Programa

Fonaments de l’acompanyament respectuós

  • Presentació del curs i expectatives dels participants.
  • Reflexió inicial: què significa acompanyar? (dinàmica de grup).
  • La presència de l’adult i la seva influència en el desenvolupament de l’infant.
  • Dinàmica vivencial: com afecta la comunicació no verbal en l’acompanyament?

La comunicació i la coherència en l’acompanyament

  • La veu, el gest, el tacte i la mirada de l’adult.
  • El respecte pel ritme dels infants i les seves necessitats individuals.
  • Casos pràctics: identificació de moments on l’acompanyament pot ser més respectuós.
  • Debat grupal: com es traslladen aquests conceptes a la realitat de l’aula?

Violències subtils i vincles de qualitat

  • Què són les violències subtils? Identificació i impacte en l’infant.
  • La importància dels vincles de qualitat i confiança.
  • Anàlisi de situacions quotidianes: com intervenim i com podríem fer-ho diferent?
  • Treball en grup: construcció d’un model d’acompanyament respectuós.

Espais, materials i aplicació pràctica

  • Com influeixen els espais i materials en l’acompanyament de l’infant?
  • Reflexió sobre l’entorn educatiu i el paper de l’adult en la seva organització.
  • Disseny d’una aplicació pràctica: cada participant proposa un canvi concret per millorar la seva pràctica.
  • Qüestionari, roda de tancament i conclusions: què ens emportem de la formació?

Adreçat a: Mestres de primer i segon cicle d’educació infantil.

Professorat

Marta Martínez Planas
L’any 2008 em vaig graduar com a mestra d’Educació Infantil. Des d’aleshores he exercit d’educadora en diverses escoles bressol, dels quals destaco els sis anys treballats a les escoles bressol municipals de Vic. També he assistit a nombrosos cursos de formació i jornades pedagògiques. He col·laborat amb l’Associació de Mestres Rosa Sensat, en els consells de formació i redacció de la revista infància. A més a més, des del 2015 exerceixo de formadora pedagògica d’equips de mestres d’educació infantil.

*Formació reconeguda com a formació permanent pel Departament d’Educació.

Inscripció i pagament

 

Durada: 10h (8h presencials + 2h de treball personal)

Horari: Dimecres 9 de juliol i dijous 10 de juliol 2025 de 10 a 14h.

Descripció

Tothom qui ha entrat en una aula actualment, es pot adonar de la multicausalitat de realitats que presenten els nostres alumnes. Ja no se fins a quin punt podem «classificar» els estudiants com a «normals» o «NESE» o .... Vist la meva experiència en el treball d’una SIEI de secundària, crec que les necessitats a cobrir dels grups classe ordinària, han multiplicat el nostre treball com a docents, per intentar donar resposta, al que ja forma part de la nostra normalitat en el dia a dia. En aquest seminari intentarem enriquir la vostra bossa de recursos de intervenció, aprofundir en la dinàmica de grups i en la realitat diferenciada dins de la vida grupal. Generarem alguns recursos a partir de les 4 àrees de l’Ecologia Emocional (Soler&Conangla) que serviria com a guia per a desenvolupar unes accions determinades en la gestió grupal. Valorarem la capacitat de transformar la situació problema en un repte d’aprenentatge i font d’enriquiment i de innovació. Aplicarem de forma pràctica, algunes metàfores pròpies del model d’Ecologia com el Camí del mig per citar un exemple concret.

Objectius

  • A partir del model de l’Ecologia Emocional compartir algunes de les seves eines per a facilitar la gestió de la vida grupal.
  • En paral·lel aportar aquest coneixement com a recurs per al facilitador i conductor dels mateixos.
  • Presentar el model CAPA com a model de gestió dins de les nostres escoles.
  • Concretar estratègies d’acció que facilitin la sostenibilitat de l’organització.
  • Quins habitats cal enriquir per aconseguir un Ecosistema organitzacional que incrementi el nivell de satisfacció emocional dels seus relacionats. (tutories, famílies, espais de convivència, assemblees...).

Programa

En la primera sessió des d’un enfoc més global al grup. Clarificar el concepte de dinàmica i facilitació de grup a partir de:

  • La casa de les emocions, valorarem l’Energia que desprèn el capital emocional que cada persona pot aportar a la vida grupal.
  • Ens centrarem en els continguts del Territori, en les espècies emocionals que conviuen en el mateix habitat, per considerar com determinen el propi condicionament envers la convivència amb els altres i descobrir quin tamany pot adquirir però té el nostre peix KOI en la conducció del grup.
  • A partir de les 4r’s concretarem quina forma tenen els Vincles que s’estableixen dins l’ecosistema grup. Tot un exemple de gestió dels fenòmens grupals com la gestió de conflictes o la divisió de petits grups enfrontats o la distància que es pot crear amb algun alumne envers el grup.
  • Valorarem el pes dels intangibles en el Clima grupal i la importància de la casa de la paraula i de l’acompanyament de l’alumne-persona per la comunitat educativa.

Des d’una mirada més particular al rol de l’educador:

  • Tindrem present el model CAPA (Soler&Conangla) de persona com a lideratge emocionalment ecològic i les seves competències en la gestió de la realitat grupal.
  • Així com definir que les nostres organitzacions siguin escoles emocionalment sostenibles.
  • I plantejar quins poden ser els reptes per a les organitzacions i els seus membres de la comunitat educativa de cara aconseguir el segell de qualitat emocional.

Adreçat a: Docents i educadors d’educació primària i secundària.

Professorat

Albert Bover i Garzón
Psicòleg i Educador Social amb centre propi a Santpedor. Psicòleg docent de la SIEI Salle Manresa. Formador del Màster d’Ecologia Emocional i coordinador de la formació Certificació en Facilitació de grups de la Fundació Àmbit de Barcelona. Assessor i formador de claustres de mestres i professors. Conductor d’Escoles de Pares. Facilitador en Creixement personal i conferenciant en despertar consciències.

*Formació reconeguda com a formació permanent pel Departament d’Educació.

Inscripció i pagament

 

Durada: 5h

Horari: Divendres 11 de juliol de 9h a 14h.

Descripció

Tots els centres educatius, tard o d’hora, afronten la necessitat de canviar, renovar-se o adaptar-se. Però el repte no és només tècnic o organitzatiu: el veritable canvi comença en les persones. No cal tenir un càrrec formal per tenir impacte; qualsevol docent pot exercir lideratge si sap escoltar, construir consensos i actuar amb propòsit. Aquest curs ofereix un espai per desenvolupar aquesta capacitat de lideratge compartit, proporcionant eines pràctiques per afrontar situacions de resistència o desconnexió dins l’equip docent. A través de vídeos amb exemples reals, petites classes teòriques i simulacions, aprendrem a generar diàleg, compromís i confiança, tant si som qui impulsa un canvi com si en som receptors

Objectius

L‘objectiu principal del programa és acompanyar als professionals clínics per la gestió dels seus equips i, a més, treballar la col·laboració interna. Els objectius específics son:

  • Facilitar eines de comunicació per oferir feedback i reconeixement de forma assertiva.
  • Treballar des de la intel·ligència emocional, fent front als possibles conflictes generats entre els membres de l’equip.
  • Prendre consciència del meu rol com a líder i de l’estil de lideratge necessari per a cada situació i membre de l’equip.

Programa

El curs es basa en el model de la Càtedra de Valors de UManresa, que identifica tres eixos fonamentals per construir organitzacions educatives sòlides i saludables:

  • Lideratge amb sentit.
  • Corresponsabilitat professional.
  • Orientació a resultats col·lectius.
  • Detectar i comprendre les resistències.
  • Escoltar activament i comunicar amb empatia.
  • Generar confiança i fomentar la implicació dels companys.
  • Impulsar canvis des del respecte i la col·laboració.

Adreçat a: Docents i educadors de totes les etapes educatives.

Professorat

Aida Camps Gómez
Màster Universitari en Investigació en Psicologia Aplicada a les Ciències de la Salut. Llicenciada en Psicologia. Diplomada a Infermeria. Facilitadora de simulació a l'àmbit de gestió d'equips. Investigadora al Grup de Recerca en Innovació Transformativa i Simulació (GRITS). Responsable del CISARC-UManresa. Coordinadora del programa de fellowship de simulació i seguretat del pacient. Presidenta de la Societat Espanyola de Simulació Clínica i Seguretat del Pacient (SESSEP) del 2021 al 2024. Vocal científic de la Societat Europea de Simulació (SESAM).

logo-catedra-valors-cat cisarc-simulacio

*Formació reconeguda com a formació permanent pel Departament d’Educació.

Inscripció i pagament

 

El preu de les formacions depèn del nombre d'hores total

  • 5 hores: 20€
  • 10 hores: 30€

 

 

 

També et pot interessar

14a Escola d’Estiu de Literatura Infantil i Juvenil

La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, en col·laboració amb l’Abadia de Montserrat, obre la 14a Escola d’Estiu de Literatura Infantil i Juvenil adreçada a persones que, des de l’àmbit de l’ensenyament, la biblioteca, l’edició, la recerca o la motivació personal o professional, tinguin interès en l’aprofundiment d’aspectes concrets del llibre infantil i juvenil.

Més informació i inscripcions

 

Contacta'ns

Si tens alguna pregunta, nosaltres tenim la resposta

Contacte