Vés al contingut

Àgora 2022

Imagen

manresa 2022

Àgora 2022
Mestres que
(es) transformen

Manresa 2022 és una aposta estratègica de la ciutat, transversal i participativa, amb l'objectiu de celebrar els 500 anys de l'arribada de Sant Ignasi de Loiola a Manresa. Es tracta d'una oportunitat per impulsar, des de la reflexió i l’acció, projectes transformadors de la Ciutat, també en l’àmbit educatiu.

En el marc d'aquest projecte, la FUB-UManresa rep l’encàrrec de tirar endavant les actuacions vinculades a l’àmbit de l’educació i crea l'Àgora 2022. La proposta busca promoure la reflexió, el debat i la presa de compromisos en relació al vessant transformador de la tasca de mestres i professorat.

Objectius Àgora 2022

Reflexionar sobre el sentit transformador de l’activitat docent

  • Escoltar veus autoritzades i diverses que motivin la reflexió sobre el rol de mestres i professorat.
  • Facilitar canals oberts de reflexió per a l’aportació d’opinions sobre la tasca docent.
  • Divulgar les aportacions de docents i experts.

Promoure el debat sobre la funció educadora dins i fora de l’escola

  • Facilitar plataformes de debat per a la participació de claustres docents i col·lectius no docents.
  • Obrir grups de treball de docents que elaborin materials i activitats per a la transformació educativa.

Provocar la creació i la implementació d’accions transformadores

  • Convocar equips conjunts de docents de dos centres per a la planificació d’una acció transformadora conjunta.
  • Acompanyar els equips de docents en la posada en marxa de les accions planificades.

Activitats

Fòrum

Contacta'ns per a més informació

icon-location-dark
Av. Universitària, 4-6, 08242 Manresa (Barcelona)
icon-phone-dark
93 875 73 48
icon-clock-dark

De dilluns a divendres, de 9 a 20h.


Notícies

Imagen

Dominica Díez i Rosa Vila durant el diàleg de l'Àgora 2022

Dominica Díez i Rosa Vila alerten de les conseqüències en la salut i l’aprenentatge del mal ús de les pantalles al desè diàleg de l’Àgora 2022

Algunes famílies utilitzen les pantalles com a cangur per als infants, però això té conseqüències negatives: els converteix en infants sobreexcitats, a qui costa mantenir l’atenció amb l’afegit d’una afectació negativa en l’adquisició d’un llenguatge

Imagen

Dominica Díaz (foto cedida per Althaia)

Les addiccions vinculades a l’ús de les eines digitals centraran el proper diàleg de l’Àgora 2022

Dominica Díez i Rosa Vila seran les protagonistes del proper dels diàlegs educatius de l’Àgora Educació 2022, que se celebrarà el dia 8 de juliol i que tractarà d’eines digitals, ús i addiccions. Dominica Díez és psicòloga Clínica de la divisió de

Imagen

Marina Subirats i Salvador Cardús durant la seva intervenció a l'Àgora 2022

Salvador Cardús i Marina Subirats diuen a l’Àgora Educació 2022 que calen docents i pedagogs vocacionals i compromesos

“Falten veus de mestres amb vocació pedagògica i disposats a reflexionar sobre la seva feina i la seva funció”. Així ho va dir ahir el sociòleg Salvador Cardús en la seva intervenció al novè diàleg de l’Àgora 2022, dedicat a la relació entre societat

Imagen

Salvador Cardús i Marina Subirats protagonitzaran el diàleg sobre educació i societat de l'Agora 2022

Salvador Cardús i Marina Subirats parlaran d’Escola i Societat al novè diàleg de l’Àgora Educació 2022

Salvador Cardús i Marina Subirats seran els protagonistes del proper dels diàlegs educatius de l’Àgora Educació 2022, que se celebrarà el 14 de juny i que girarà a l’entorn de la relació entre escola i societat. Salvador Cardús és sociòleg

Contacta'ns

Si tens alguna qüestió, nosaltres tenim la resposta

Contacte