Vés al contingut

Escola d'Hivern

Cursos d'Escola d'Hivern 2025

Aquest curs s'adreça a professionals de l'educació que, en la seva tasca diària, han de gestionar converses difícils amb les famílies, especialment en moments de tensió, desacord o elevada càrrega emocional. A través d'un enfocament pràctic i vivencial basat en simulacions i dinàmiques, el curs explora estratègies comunicatives que permeten mantenir una relació respectuosa, clara i col·laborativa amb les famílies.

L'objectiu és oferir eines concretes, segures i aplicables des del primer dia per afrontar aquestes converses amb professionalitat, confiança i empatia, evitant errors habituals i promovent un clima de cooperació orientat al benestar de l'alumnat.

Més informació

En el dia a dia d'una escola bressol hi passen moltes coses i els infants hi fan molts aprenentatges. El currículum d'infantil recull tot el que els infants han d'haver assolit en acabar l'etapa.

Com es pot treballar tot el que s'incorpora al currículum a partir dels interessos dels infants?

És possible dur a terme projectes al 0-3?

Per on començar per fer l'aprenentatge més vivencial i adaptat a l'edat dels infants?

Com adaptar les situacions d'aprenentatge a la individualitat de cada infant quan s'apliquen activitats iguals per a tot el grup?

Més informació

L'art en l'educació infantil és un mitjà d'expressió i experimentació que permet observar en quina fase evolutiva es troben els infants i com expressen emocions, desitjos i sentiments. Oferir materials adequats i atractius és clau per afavorir aquests processos d'aprenentatge.

Com es poden dissenyar aquestes propostes i donar-hi continuïtat perquè els aprenentatges siguin significatius? Quins criteris s'han de tenir en compte a l'hora d'escollir els materials? Quin paper té el professorat en la dinamització dels aprenentatges? I com es pot documentar tota aquesta informació per donar coherència al projecte d'aula?

L'escola bressol Upetita és una oportunitat única per descobrir com s'aplica de manera pràctica el model educatiu que es desenvolupa a l'aula.

Més informació

Els primers anys de vida són una etapa clau per a la construcció del benestar emocional i del sentiment de seguretat de l'infant.

En aquest període, les seves necessitats van molt més enllà de l'aliment o del descans: l'afecte, el contacte i la presència adulta són també necessitats vitals que sostenen el seu desenvolupament.

Cada gest quotidià -una mirada, una paraula, una cura, etc.-, pot ser una experiència educativa que nodreix el vincle i reforça la confiança de l'infant en ell mateix i en el món que l'envolta.

Aquesta presència conscient de l'adult no només influeix en la relació directa amb l'infant, sinó també en el clima emocional del grup i en la relació amb les famílies.

Quan escola i família caminen en sintonia, des del respecte i l'escolta, l'infant percep coherència entre els seus referents i pot créixer amb calma, seguretat i confiança.

Aquesta formació proposa un espai per aturar-se, sentir i reflexionar sobre com s'estableixen aquests vincles -amb els infants, les famílies i el professorat com a part del procés educatiu-, per seguir construint escoles bressol i entorns d'infància que cuidin, sostinguin i acompanyin.

Més informació

La poesia ens acompanya des del bressol i en les moixaines, en els jocs de falda, en les cançons per decidir qui para, però què passa després? També d'adults, la poesia forma part de la vida quotidiana en molts més contextos dels que sovint es perceben.

Aquest taller ofereix un recorregut pel ric univers de la poesia infantil en català i presenta tècniques per apropar aquest gènere als infants de manera accessible i estimulant.

Més informació

Aquest curs de formació docent està pensat per a mestres d'anglès que treballen amb infants en l'etapa d'educació infantil (3-5 anys) o en els cicles inicial i mitjà d'educació primària (6-10 anys).

La formació, de caràcter predominantment pràctic, explora com i per què la música pot convertir-se en una eina poderosa a les aules d'anglès com a llengua estrangera. Es plantegen propostes musicals que poden oferir un context significatiu per al disseny d'activitats d'ensenyament i aprenentatge de la llengua i per aconseguir objectius lingüístics de manera efectiva.

El curs inclou exemples del programa MOVIC, un mètode desenvolupat per a l'ensenyament de l'anglès amb música dins l'enfocament CLIL Music, i presenta la seva estructura i activitats adaptables a l'aula.

Més informació

Contacta'ns

Si tens alguna pregunta, nosaltres tenim la resposta

Contacte