Oferir oportunitats per a què totes les nenes i nens puguin aprendre ciència gaudint de l’aprenentatge és fonamental per a la millora de les seves competències cognitives i socials. En aquest grup de treball indagarem conjuntament sobre com promoure una educació científica a partir de propostes en lliure elecció que sigui inclusiva per a totes les nenes i nens i des d’una idea d’equitat i ofert eines pràctiques a mestres i educadores sobre com crear un espai de ciencia inclusiu a partir de la pràctica de la investigació-acció i basat en l’espai pedagògic Lab0_6.
Aquest grup de treball està vinculat al projecte “ImpactLAB: Análisis de un espacio de ciencia inclusivo para la primera infància” (PID2022-139472OA-I00 finançat per MCIN/AEI/10.13039/501100011033/ i per FEDER Una manera de hacer Europa).
Objectius
- Donar orientacions i acompanyament les mestres i educadores en la creació i/o millora d’espais/propostes de ciència en lliure elecció funcionals i relacionats de manera activa amb l’interès dels infants.
- Identificar problemàtiques compartides i elaboració de propostes d’ intervenció i/o millora en els entorns i contextos treballats des del co-disseny i co-construcció.
- Ajudar a donar continuïtat i reforçar els programes de ciència i especialment per al treball educatiu amb infants de sectors socials vulnerables.
- Ajudar a desenvolupar eines per al professorat sobre observació, detecció i anàlisi sobre la pràctica inclusiva amb infants.
- Creació de materials i/o propostes didàctiques pels infants per conscienciar sobre les pràctiques discriminatòries de gènere, racistes, capacitistes (etc.) en ciència i facilitar bones pràctiques educatives (llibres de ciència inclusius, joguines no sexistes, etc.)