L’objectiu principal del curs és endinsar-nos en algunes de les metodologies globalitzades, així com explorar recursos i estratègies per portar-les a terme i avaluar les capacitats i competències que hi adquireixi l’alumnat. Donat l’èxit de l’organització en espais de lliure elecció, s’analitza les possibilitats i límits d’aquest tipus de gestió de l’aula i es posen les bases per a convertir els espais de lliure elecció en contextos d’aprenentatge alhora que de benestar.
El curs té una durada de 60 hores reconegudes pel Departament d’Educació i serveixen per obtenir el perfil Metodologies amb enfocament globalitzat. La formació es dirigeix a professorat de les etapes d’infantil, primària i secundària i es divideix en 3 blocs:
Bloc 1. La lliure elecció com a context d'aprenentatge i benestar
El darrer bloc dona a conèixer diversos aspectes a tenir en compte en l’organització per espais: temps, espai, materials, paper de la persona adulta...
Bloc 2. Aprenentatge a través de la metodologia de la simulació
Aquest bloc aporta als participants competències que ajudin a afavorir unes condicions que impulsin l’aprenentatge competencial a tots nivells. Alhora ajuda al participant a adquirir un pensament crític davant de situacions diverses en entorns d’aprenentatges globalitzats.
Bloc 3. Disseny i avaluació de metodologies globalitzadores
El primer bloc permet conèixer els principis d’algunes de les metodologies globalitzades i les seves principals diferències i trets en comú i saber dissenyar-les i aplicar-les: Treball per Projectes, Aprenentatge Basat en la Indagació i Aprenentatge Basat en Problemes. Alhora dona les eines necessàries per promoure dins de les metodologies globalitzades propostes per fer pensar a l’alumnat, estimular la seva creativitat, cooperar i animar-los a reflexionar i desenvolupar la seva metacognició.