Aquest curs de formació docent va dirigit a mestres d’anglès que imparteixen l’ensenyament d’aquesta llengua a l’etapa d’educació infantil (3-5) o a cicle inicial i mitjà d’educació primària (6-10).
El curs té un caràcter predominantment pràctic, i explora com i per què la música pot ser una aliada poderosa a les aules d’anglès com a llengua estrangera.
Reflexionarem i viurem en primera persona com la música pot ser el context dins del qual dissenyem activitats d’ensenyament i aprenentatge d’una llengua estrangera.
Es presentaran un seguit d'activitats musicals que poden servir com a context significatiu per assolir objectius lingüístics.
El curs mostra exemples del programa MOVIC, mètode desenvolupat per la formadora, com a exemple concret d’un programa CLIL Music: coneixerem la seva estructura i les activitats que es poden implementar de manera més fàcil a l’aula 2.
Objectius
- Descobrir les connexions entre la música i l’adquisició de llengües estrangeres a nivell teòric.
- Analitzar els beneficis de la música com a eina per fomentar l’ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa com a llengua estrangera a nivell teòric i pràctic.
- Conèixer enfocaments pedagògics que permeten l’ús d’activitats musicals com a context per adquirir la llengua anglesa com a llengua estrangera.
- Conèixer pràctiques CLIL Music adequades a nivell general i, en concret, els fonaments del programa MOVIC (Movement and Music in English), mètode desenvolupat per l’autora del curs.
- Orientar els participants per tal que puguin aplicar bones pràctiques CLIL Music a les seves aules d’anglès com a llengua estrangera amb el seu alumnat.
- Reflexionar sobre la pròpia pràctica docent a l’hora d’implementar activitats CLIL Music.
Sol·licita informació