Curs Abordatge tàctil-sinestèsic per treballar la percepció mitjançant les AVD

Preinscripció online

 

La Dra. Affolter, després de molts anys d’estudi, va arribar a la conclusió de que les interaccions tàctil-sinestèssiques que el nen realitza amb el seu entorn són la base pel seu desenvolupament. A partir del moviment i de l’entorn, el nen descobreix que els objectes i el seu propi cos poden moure’s i posar-se en relació. Aquest descobriment és el que li permetrà al llarg del seu desenvolupament “resoldre els problemes” que se li presentin en la seva interacció amb l’entorn.

 

El curs Abordatge tàctil-sinestèsic per treballar la percepció mitjançant les AVD permet comprendre la influència del sistema tàctil-sinestèsic i de la percepció en altres aspectes de la persona (cognició, moviment, comportament...) i alhora els comportaments de les persones amb alteracions perceptives. Durant el curs també es coneixeran les bases del desenvolupament a través del sistema sensorial tàctil-sinestèsic en situacions de la vida quotidiana i s'obtindran les eines pel tractament de les persones amb aquest tipus d'alteracions.

 

neurologic

Informació general

ADREÇAT A
Professionals que treballin en l’àmbit de la neurorehabilitació: fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals, psicòlegs, logopedes, mestres, personal de suport... Així com estudiants de 4t de grau que estiguin interessats en aquest àmbit.
___
MODALITAT
Presencial
___
DURADA
24h
___
CALENDARI
25, 26 i 27 de febrer de 2021
___
HORARIS
Dijous, de 15 h a 20 h. Divendres i dissabte, de 9 h a 14 h i de 15 h a 19.30 h
___
LLOC
UManresa - Fundació Universitària del Bages (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Av. Universitària, 4-6
08242 Manresa (Barcelona)
___
ACREDITACIÓ
Certificat expedit per UManresa (requisit d'assistència al 80% de les classes)
___
PREU
340 euros
___
CURS BONIFICABLE
Aquesta formació pot ser bonificable per l’empresa mitjançant la Fundación Estatal para la Formación en el Empleo, en funció del crèdit que tingui disponible. Alternativament, en el cas que la formació es realitzi en horari laboral, l’empresa pot bonificar-se els costos salarials de les hores que el treballador inverteixi en la seva formació com a PIF – Permís Individual de Formació.

Programa

• Introducció
• Bases teòriques, premisses i sistema tàctil-sinestèsic.
- Pràctica 1: pràctica vivencial per entendre el sistema tàctil-sinestèsic.
• Evolució tàctil-sinestèsica durant el 1r any de vida
- Pràctica 2: pràctica vivencial per entendre el sistema tàctil-sinestèsic.
- Pràctica 3: pràctica vivencial prensió
• El rendiment perceptiu
- Rendiment modal
- Rendiment intermodal
- Rendiment serial
• Les relacions topològiques i el model de les arrels
- Pràctica 4: Activitat vivencial per relacionar les arrels (unitats de interacció tàctil-sinestèsica.) i la cognició.
• Tècniques per intervenir en els esdeveniments quotidians
- Activitats bimanuals
- Activitats sense participació bimanual
- Anàlisis de vídeos
- Pràctiques 5, 6 i 7: Exercicis vivencials d’acompanyaments informatius en una AVD. Activitats per vivenciar, experimentar i practicar les tècniques a través d’AVDs. Exercicis per aplicar i integrar les tècniques apreses.
• Importància de la comprensió per la producció
- Pràctica 8: Més activitats vivencials sobre la importància del sistema tàctil-sinestèsic.
• Aspectes complementaris
• Possibles observacions i avaluació de l’activitat i dels canvis en la interacció amb l’entorn.
• Anàlisi de la pròpia pràctica
• Bibliografia

Professorat

SANDRA CASTELLÀ HERNÁNDEZ
Fisioterapeuta col·legiada nº8695 (2009).
Formada en Basale Stimulation ®, Affolter ® (curs oficial d’Introducció, setmana 1, altres cursos), concepte Bobath, Exercici Terapèutic Cognoscitiu (Perfetti), mètode RIC (Intense and continuative motor rehabilitation), Neurorehabilitació (per la Universidad Católica de Valencia). Acabant aquest any el grau de Psicologia (per la Universitat Oberta de Catalunya).
Més de 10 anys d’experiència en el tractament de pacients neurològics adults. Actualment desenvolupant la tasca professional com a fisioterapeuta neurorehabilitadora al SIRN Manresa (des del 2009), dins d’un equip interdisciplinari de neurorehabilitació, en el que se lluita pel desenvolupament constant de formes de treball que siguin d’ajuda efectiva pels pacients neurològics.
Col·laboradora de la UCC en la formació pràctica dels alumnes del grau en fisioteràpia. Col·laboradora amb la Marató de TV3 en les campanyes de divulgació i sensibilització per promoure la recerca biomèdica i la participació ciutadana de las malalties tractades anualment.
___
CLARA VILAGELIU CODINA
Fisioterapeuta col·legiada nº9197 (2010)
Formada en Basale Stimulation ® (bàsic i aprofundiment), Affolter ® (curs oficial d’Introducció, setmana 1, altres cursos), Water specific Therapy and Point Program Halliwick in neurology (pediàtric i adult). Postgrau en Pediatria (per la Universitat Internacional de Catalunya).
Més de 9 anys d’experiència en el tractament de pacients neurològics adults i pediàtrics. Actualment desenvolupant la tasca professional com a fisioterapeuta neurorehabilitadora al SIRN Manresa (des del 2010), dins d’un equip interdisciplinari de neurorehabilitació, en el que se lluita pel desenvolupament constant de formes de treball que siguin d’ajuda efectiva pels pacients neurològics.
Col·laboradora de la UCC en la formació pràctica dels alumnes del grau en fisioteràpia. Col·laboradora amb la Marató de TV3 en les campanyes de divulgació i sensibilització per promoure la recerca biomèdica i la participació ciutadana de las malalties tractades anualment.

més informació i contacte

Centre Internacional de Formació Contínua
Av. Universitària, 4-6
08242 Manresa (Barcelona)
T. (+34) 93 875 73 48
infofc@umanresa.cat

 

El Centre Internacional de Formació Contínua d'UManresa es reserva el dret d’anul·lar el programa si la quantitat d’inscripcions no és suficient per a la seva realització. En aquest cas es comunicarà als participants per tal de procedir a efectuar el retorn del pagament.